onsdag 7 mars 2012

Första försöket på skype med Norge och Danmark!

Klockan 14:15 såg jag till att iPaden var framme och skype igång. Första mötet över skype mellan oss pedagoger! Spännande och samtidigt lite nervöst... tänk om jag inte hänger med i danska språket... det norska känns lättare att förstå!

Lea från Danmark ringde upp och hade Marianne med från Norge... men vi/jag fick inte videosamtalet att fungera. De kunde se varandra men jag kunde bara tala/höra. Vi pratade om arbetsupplägget, hur långt grupperna har kommit under veckan, lite tekniska saker på VoiceThread, bestämde när vi skulle höras igen och när/hur elevgrupperna ska skypa med varandra.

Efteråt gick jag in via datorn och uppdaterade skype och klickade i att jag vill pröva gruppvideo i sju dagar... så nu ska det nog fungera!


Idag har eleverna gått runt i närområdet och fotograferat sådant som de vill ha med i sina presentationer. De har kommit långt med sina tankekartor och några har börjat med sina bild- och textmanus.

1 kommentar: